Allt som har en början borde få ett slut

Ja, så var sista dagen och kvällen gjord på Island. Ska upp om 6 timmar så ska bara som lovat skriva ett sista inlägg som "islänning". 
Det har varit ett underbart äventyr med många skratt, middagar, upptäcksfärder och vardagliga saker som skola och trötta kvällar därimellan. Men förutom med vissa mördarkurser så har jag njutit varje sekund av att befinna mig här och göra det jag gjort och än om det känns otroligt tungt att lämna allt och alla som man har minnen med här så har vi haft otroligt roligt ihop och det ångrar jag inget alls av! :)

Rubriken tyder att allt som har en början borde få ett slut... Det här är slutet på mitt halvår i utbyte på Island men det är inte slutet på äventyr och vänskap. TIllbaka hit kommer jag någon dag och vänskapen kommer finnas kvar om än på andra kontinenter. Det är till viss del ett slut och till en annan bara ett nytt kapitel. Jag gillar det där med kapitel, såsmåningom blir det en bok ;) 

Jajajajajaja, sentimentalt och sorgligt är humöret men faaaasen vad skönt det kommer bli med Sverige och allt det erbjuder också! 
Vi sees snart igen min lilla, kala och vulkanrika ö, och snart kommer jag hem mitt avlånga, härliga och skogiga land!

Min första morgon den 5 Januari


Min sista dag den 19 Maj
 
 

Kommentera här: