Seven days and counting down

Tisdag. En vecka kvar av mitt underbara halvår på den blåsiga ön mitt i Atlanten! Sentimentalt och sorgligt med en gnutta hopp och lycka om framtiden är mina känslor just nu. Visst ska det blir otroligt härligt med min egen lägenhet, en sommar i Göteborg och mina vänner i samma land igen! Men hur ska jag kunna skiljas från vägen till affärn, alla utomhusbad, äventyren och mina nya vänner här? Den friska luften och joggingstråken som alltid lyckas ta luften ur mina lungor för sin vackra natur... Det finns plus och minus med allt men såklart nu när tiden närmar sig för att skiljas blir allt positivt så mycket starkare :) Känner nästan att jag till och med.. kanske.. skulle kunna sakna ägglukten i varmvattnet... men bara kanske! 

Ska försöka göra ett till blogginlägg innan jag lämnar min ö men här kommer lite bilder på vad som hänt sedan senast.. tre veckor sen! 
Det har varit:

Stormigt
 
Första vårkänslorna
 
Sluttentor!
 
Fler vårkänslor!
 
Härligt väder på bästa joggingstråket
 
Artistiskt
 
Fika i parken, vår på riktigt!
 
Benbaljat och fikat!
 
Astrid och jag på G
 
Ännu ett vårtecken.. samlade det lilla av skog som finns här och grilla KÖRVEN!
 
Med fin utsikt!
 
Har betalat in sista hyran, cash is king.. cash is alot here!
 
Tagit med svennar till ön och baljan
 
Duschat? Mitt vackra island!
 
Utmanat vänner på höjdskräck ;)
 
Glaciärchillaxat


Hittat ännu fler glaciärer att pósa för


Tagit en tur till fiskareby


Hittat fina fiskrester.. monsterfiskar!



Skulle visst vara en norsk by på Island
 
Vattenfallsjakt


Hittat Puffins!! 
Bara för att det finns här.. mitt ute i ingenstans.. du känner dig trött på att köra.. varför inte stanna upp vid godisautomaten och fixa sockerintag?
 
Kollat på islands största privata stensamling
 
Sovit?
 
Nope, kört bil!
 
klättrat upp till Islands näst högsta vattenfall!
 
Dött på en äng
 
Flätat ängen
 
Fått strömavbrott och lekt som på gamla goa tiden!
 
Renar, RENAR! ÄR inte van vid denna glädje av att se renar.. ;)
 
Besökt glaciärlagunen och dess strandkant! 

Badat i favoritbäcken! Åh det här är verkligen det jag gillar allra mest!


Tagit oss ur den och fått på kläder utan större beskymmer!
 
Verkligen det skönaste man kan göra!
 
Vi har snorklat och dykt!
 
Jag tog mig en tur på hästryggen i några timmar.. tror min bak har blåmärken idag..


Jag och Stormur var en team!


Ja, det finns väl inga stack om saken att Island har varit mig kär och att det kommer kännas otroligt tungt att lämna ön som låtit mig se, träffa och vara med om så mycket! 



Och så för ett litet quiz... av att bara kolla på denna bild.. vad tror du att detta är? 


Jag hoppas att du som läser inte fuskar och kollar neråt.. ;) I så fall får du iallafall en ledtråd här under:
(men jag tror inte du kommer klara av att gissa rätt






För det är nämligen en flyttbar bastu!! Wonderful Icelandic art in the smallest of towns ;D
 
Nu önskar jag eder goder natt! Imorgon kommer mina vänner hem igen från skolexcursion den sista rundan av avsked börjar.. suck och stön, hur ska detta gå men guu se jag har längtat efter dem ;) 
Och snart kommer mina kära från Göteborg och hälsar på också.. KUUUUL! :D 

Lev och må så ska jag försöka skriva igen en sista gång! Puss och Kram / Pajjen
1 Carina:

skriven

Men ojojoj så mycket du varit med om på kort tid, jag förstår dina ambivalenta känslor, du beskriver dem väl! Love från mamma

Kommentera här: